۲ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۹

رئیس سازمان انرژی اتمی در کاشان مطرح کرد؛

لزوم سرمایه‌گذاری در مدارس اتمی

لزوم سرمایه‌گذاری در مدارس اتمی

کاشان - رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: لازم است در زمینه مدارس اتمی سرمایه‌گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی پیش از ظهر دوشنبه در آئین افتتاحیه مجموعه فرهنگی آموزشی شهدای هسته‌ای در کاشان با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی طی ۴۵ سال گذشته اظهار داشت: انقلاب اسلامی طی این سال‌ها با کمک دانشمندان جوان خود توانسته است در بسیاری از علوم و فنون پیشرفته جهان وارد و دستاوردهای خوبی را کسب کند.

وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر یک قدرت نظامی است، ابراز داشت: این مهم حاصل مجاهدت جوانان و دانشمندان بومی است که برای کشور اسلامی ایران تا پای جان تلاش و مجاهدت کردند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه علوم با تکنولوژی بالا منطقه ممنوعه دشمن است، تصریح کرد: علومی مثل هسته‌ای، آی تی و نظامی و فضایی جز علومی است که دشمن اجازه نمی‌داد ایران وارد آن شود ولی با تلاش جوانان ایرانی این اتفاق افتاد.

وی تجهیز کشور به این علوم را که در انحصار کشورهای غربی بود را یک موفقیت بزرگ برای ایران و جهان اسلام دانست و گفت: ورود ایران به کشورهای صاحب تکنولوژی فضایی اتفاق خوبی بود که از اواسط دهه ۸۰ با ماهواره امید در کشور افتاد و این ماهواره به صورت آزمایشی در مدار قرار گرفت.

اسلامی با بیان اینکه دشمن و دیگر کشورها تمام سعی و تلاش خود را کردند که ایران به این موفقیت‌ها نرسد، افزود: حضور ایران در فضا بسیاری از کشورها را نگران کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه ما به راحتی ماهواره‌های علمی را به فضا پرتاب می‌کنیم، خاطرنشان کرد: این موفقیت‌های مهم را باید قدر دانست و مهم‌تر از آن باید قدر جوانان و دانشمندان کشورمان را بدانیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اینکه باید این موفقیت‌ها تداوم داشته باشد، گفت: در حوزه انرژی اتمی لازم است در مدارس اتمی سرمایه گذاری کنیم تا فعالیت‌های خلاقانه در مدارس برای دانش آموزان شکل بگیرد و انشاالله فرزندانمان با فراگیری علوم و فنون روز باعث مستحکم‌تر شدن قدرت ایران شوند.

وی با اشاره به اینکه فرزندان ما دارای ظرفیت‌های فراوانی هستند، افزود: آنها باید به دانش روز مجهز شوند تا انشاالله در قله‌های دانش جهانی بدرخشند و در تراز اول علمی دنیا باشند.

کد خبر 6233865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha